Організація пасажирських перевезень


13.03 Тема: Термін чинності ПРОЇЗНИХ ДОКУМЕНТІВ
Квиток - частина вартості проїзду, що змінюється залежно від категорії вагона та поїзда і компенсує витрати на переміщення вагона.
Плацкарта-частина вартості проїзду, змінювана залежно від  категорії вагона, поїзда,  що компенсує витрати на підготовку в рейс та обслуговування вагона.
Проїзні документи видаються пасажиру після їх повної оплати.
Під час отримання ПД пасажир повинен, не відходячи від каси, перевірити правильність зазначених у ньому відомостей, у тому числі прізвища та імені, та одержану здачу.
Виданий пасажиру ПД дійсний тільки на час прямування поїзда між станціями, указаними в ньому.

13.03 ТЕМА: Продовження терміну чинності ПД
Чинність проїзного документа (квитка й плацкарти) може бути продовжена:
- у випадку ненадання пасажиру місця, вказаного у проїзному документі;
- у випадку запізнення пасажира на поїзд із пункту пересадки з вини залізниці.
У цих випадках пасажир повинен звернутися на станцію відправлення поїзда. Представники залізниці повинні проставити на проїзному документі відмітку "Не надано місце в зв'язку з .... Чинність проїзного документа поновлено" або "Запізнення на поїзд з вини залізниці...Чинність проїзного документу поновлено".
Перевізник оформляє пасажиру новий проїзд без стягнення додаткових платежів.
Чинність квитка (однієї з двох частин проїзного документа) продовжується:
-у разі запізнення пасажира на поїзд, якщо про це було заявлено ним не пізніше 1 год. після відправлення поїзда. На проїзному документі станція відправлення зобов'язана зробити відмітку: "Запізнення на поїзд з особистих причин. Чинність квитка продовжено";
- якщо пасажир не зміг виїхати поїздом, вказаним у проїзному документі, внаслідок хвороби чи нещасного випадку і пред'явив проїзний документ разом з довідкою лікувального закладу не пізніше 1 місяця після відходу поїзда. При цьому на провізному документі проставляється відмітка: "Запізнення на поїзд через хворобу. Чинність квитка продовжено."
У цих випадках нову поїздку, із доплатою вартості плацкарти, можна оформити потягом 10 діб після внесення відмітки. У цих випадках нова поїздка може бути оформлена протягом однієї доби після поставлення відмітки про продовження дійсності квитка.

Домашнє завдання: законспектувати та знати основні питання теми, а саме:

  • складові ПД;
  • випадки продовження чинності ПД;
  • хто ставить відмітки на ПД та терміни продовження чинності ПД?Підготуватися до тестування


  20.03 Тема: Проїзд дітей

Діти  до 6  років перевозяться безкоштовно, але, якщо пасажир перевозить

двох і більше дітейто право безкоштовного проїзду має лише одна дитина, а для решти необхідно придбати квитки, на який  діє знижка - 25% вартості квитка дорослого пасажира.  

Дитина  до 6 років, якщо вона не займає окремого місця, перевозиться з дорослим пасажиром безплатно без придбання проїзного документа.

При  прямуванні з одним дорослим пасажиром більше однієї дитини до 6 років, пасажир повинен додатково придбати дитячий проїзний документ на кожне місце, займане дітьми. Якщо супровідник бажає мати окреме місце для кожної дитини, то згідно «Правил» перевезення дитини від 6 до 14 років та дитини віком до 6 років, для якої супровідник бажає мати окреме місце, здійснюється за дитячими проїзними документами.

Під час посадки до поїзду провідник перевіряє наявність проїзних та інших супровідних документів, у тому числі і наявність оригіналу документа, який підтверджує вік дитини, найперше, при посадці пасажирів у поїзд.

Правила перевезення дітей залізничним транспортом до 14 років

З метою уникнення непорозумінь під час поїздки дітей залізничним транспортом, можна лише за наявності оригіналу документа, що підтверджує вік дітей.

Про це зазначено у пп. 2.28, 2.29 «Правил перевезень пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти залізничним транспортом України».

Зокрема, у п. 2.28. наголошується, що «діти   до   14  років  допускаються  до  перевезення  в пасажирських поїздах тільки в супроводі дорослих», а у п.2.29. сказано, що «пасажир,  який перевозить дитину до 14  років,  повинен мати  оригінал  документа, який підтверджує вік дитини, і надавати його  особам, які контролюють під час посадки в поїзд та на шляху прямування».


 20.03 Тема: Переоформлення проїзних документів

Переоформленню у системі підлягають проїзні документи, які були оформлені через підключені до АСК ПП УЗ каси добового та попереднього продажуу „бюро замовлень” та через ДТМ. Переоформлення проїзних документів здійснюється у будь-якій касі, якій дозволена ця операція.

Переоформлення проїзних документів здійснюється у разі, якщо залишилось менше ніж 24 години до відправлення поїзда, на який пасажир бажає переоформити проїзний документ.

Переоформлення здійснюється тільки на терміналі, кодом установки якого являється станція початку поїздки.

При переоформленні проїзних документів станції відправлення та призначення не змінюються, маршрут поїздки змінюватися може.

Переоформлення проїзних документів, які були оформлені касами іншої залізничної Адміністрації не виконується.

Переоформлення проїзних документів, які були оформлені через інші системи у квиткових касах Укрзалізниці здійснюється за ручною технологією.

Переоформлення передбачено для таких випадків:

1) заміна номера поїзда, на поїзд який відправляється раніше;

2) заміна категорії вагона на нижчу або вищу;

3) одночасна заміна номера поїзда і типу вагона;

4) заміна місць на місця будь-якого вагона такої ж категорії одного поїзда;

5) заміна номера місця в одному і тому ж вагоні одного поїзда;

6) заміна місць на інші місця в тому ж поїзді та типу вагона з урахуванням вимог до місць (кількість „нижніх”, „верхніх”, „в одному купе”, „в одному відсіку”, „тільки не бокові”). Заміна купе бізнес-класу здійснюється тільки на купе бізнес-класу, заміна сімейних купе здійснюється тільки на сімейні купе. Заміна місць для інвалідів виконується на загальних підставах;

7) заміна дитячих проїзних документів на відповідні проїзні документи за повну вартість (крім військових). Переоформлення дитячого проїзного документа на повний здійснюється тільки на теж саме місце.

Переоформленню підлягають проїзні документи:

1) за повну вартість готівкою - може бути переоформлений тільки на документ за повну вартість готівкою;

2) безкоштовні та пільгові проїзні документи можуть бути переоформлені тільки на документи з тими ж пільгами, що і документ, який переоформлюють;

3) дитячі - можуть бути переоформлені на дитячі проїзні документи або проїзні документи за повну вартість (крім військових);

4) військові - можуть бути переоформлені тільки на військові проїзні документи, дитячі військові проїзні документи переоформленню на проїзні документи за повну вартість не підлягають.

Переоформлення проїзних документів, оформлених за безготівковим розрахунком, програмно заборонено.

Якщо вартість нового проїзного документа менша ніж вартість попереднього, то пасажиру повертається різниця у вартості проїзду з утриманням вартості послуг за переоформлення. Якщо вартість нового проїзного документа перевищує вартість попереднього, то пасажир, крім вартості послуги за операцію переоформлення, повинен доплатити різницю у вартості проїзних документів.

При переоформленні проїзних документів, що були оформлені у вагони з сервісними послугами вартість сервісних послуг повертається пасажиру.

Переоформлення проїзних документів, оформлених у сімейні купе та купе бізнес-класу здійснюється тільки у купе тієї ж категорії. Переоформлення проїзних документів, оформлених у жіночі, чоловічі та інвалідні купе здійснюється у всі типи купе.

Можливе одночасне переоформлення двох проїзних документів, які були оформлені по одному і тому маршруту. Два проїзні документи переоформлюються разом: на один поїзд, дату, із загальними вимогами до вагона та місць. При переоформленні двох проїзних документів друкуються два проїзні документи та два бланки переоформлення.

При виконанні операції переоформлення у системі виконується:

- повернення місць та розрахунок сум виплати або доплати за старий проїзний документ та друк допоміжного бланка „переоформлення”;

- заняття місць з урахуванням вимог до нової поїздки та друк нового проїзного документа на бланку „Проїзний документ”.

Виконання операції переоформлення здійснюється за допомогою діалогового вікна "Переоформлення". Для переходу у це вікно необхідно у діалоговому вікні „Головне меню можливих видів робіт” підвести курсор до поля ПЕРЕОФОРМЛЕННЯ та натиснути функціональну клавішу Enter, після чого на екран пред’являється діалогове вікно для введення реквізитів проїзних документів.

Домашне завдання: Законспектувати. 
Відповідати на питання: 
  • Де і ким виконується переоформлення?
  • Причини переоформлення ПД?
  • Які ПД підлягають переоформленню?
  • В яких випадках переоформлення  здійснюється  за ручною технологією?


27.03 Тема:Мобільні термінали контролю документів.

Мобільні термінали контролю документів – це портативні пристрої, які перевіряють електронні проїзні документи при посадці пасажира в вагон. Провідник проводить перевірку статусу електронного квитка за допомогою МТКД. Якщо електронний квиток дійсний – система автоматично ставить позначку про використання (валідація).
Контроль електронного квитка здійснюється шляхом:
Зчитування QR-коду;
Ручного введення номера електронного квитка;
МТКД виконує наступні функції:
Перевірка та валідація електронного квитка;
Запит і отримання довідкової інформації;
Перегляд розкладу руху поїздів;
Надання сервісних послуг пасажирам (замовлення напоїв, постільної білизни, харчування та ін.);
Ведення реєстру «Проблемних» документів (використані, скасовані та ін.);
Реєстрація виходу пасажира з вагона;
Обмін повідомленнями між персоналом поїзда.
Пристрій може працювати в он-лайн і офф-лайн режимі.
Укрзалізниця закликає нас, як потенційних пасажирів  уважніше перевіряти інформацію на квитках.
При оформленні проїзних документів через інтернет пасажир отримує посадочний документ, який необхідно роздрукувати на папері або зберегти на електронному носії. Посадочний документ є підставою для проїзду без звернення у квиткову касу. Контроль посадочного документу здійснюється зчитуванням QR-коду засобами мобільного терміналу контролю документу.
Посадочний документ є розрахунковим документом, який може використовуватися для звіту про відрядження.


При оформленні проїзду через інтернет на поїзди, на які не здійснюється оформлення електронного квитка (міжнародного сполучення з країнами СНД, додаткові та регіональні 800-ї нумерації), пасажиру видається бланк замовлення на друк сплачених проїзних / перевізних документів. Бланк замовлення необхідно надати у квиткову касу материкової частини України для роздруківки проїзних та перевізних документів на бланку встановленого зразка.


При посадці в поїзд окрім квитка потрібно пред’явити документ, що посвідчує особу, з визначеного переліку.
Посадка в поїзд дітей віком до 16 років здійснюється за пред'явленням документів, що посвідчують вік дитини.
При проїзді за пільговими та безплатними проїзними документами пасажири зобов’язані пред’явити документ, що посвідчує право на пільгу.
Військовослужбовці (у період проходження строкової військової служби) здійснюють посадку в поїзд за пред'явленням військового квитка.
Пасажири, у яких ім’я та прізвище в документах не відповідають тим, що зазначені у квитку, не допускаються до посадки в поїзд.

Домашнезавдання: законспектувати. Підготуватися до тестування



27.03. Тема: Порядок продажу квитків
 Придбання проїзних документів
Існує декілька способів придбання проїзних документів:
·                   у квиткових касах (адреси кас);
·                   оформити і придбати проїзний документ телефоном з доставкою
·                   оформити електронний квиток з безпосередньою посадкою у вагон можна на такі поїзди:

Оформлення проїзних документів для студентів вищих навчальних закладів I-IV  рівнів акредитації  та  учнів професійно-технічних навчальних  закладів проводиться тільки  за умови співпадання даних, зазначених у студентському квитку (номеру студентського квитка, прізвища та імені студента), з інформацією, яка міститься у Єдиній державній електронній базі з питань освіти (ЄДЕБО). Перевірка  студентського/учнівського квитка за  даними Єдиної  державної  електронної  бази з питань освіти 
Оформлення проїзних документів здійснюється за 45 діб (на окремі поїзди – за 60 діб) до відправлення поїзда.  На поїзди категорії «Регіональний поїзд» - за 10 діб до відправлення поїзда. На поїзди категорії Інтерсіті, Інтерсіті+ формування філії УЗШК продаж відкривається за 30 діб до відправлення поїзда.

 Попередній продаж квитків на першу добу продажу розпочинається з 08:00.



31.03. Тема: Умови проїзду. Посадка на вагон
ПРИ ПОСАДЦІ В ПОЇЗД ПАСАЖИР МАЄ ПРЕД’ЯВИТИ КВИТОК ТА ДОКУМЕНТ, ЩО ПОСВІДЧУЄ ОСОБУ, З НАВЕДЕНОГО НИЖЧЕ ПЕРЕЛІКУ:
- паспорт громадянина України;
- паспорт громадянина України для виїзду за кордон;
- дипломатичний паспорт України;
- службовий паспорта України;
- посвідчення особи моряка;
- посвідчення члена екіпажу;
- посвідчення особи на повернення в Україну;
- тимчасове посвідчення громадянина України;
- посвідчення водія;
- посвідчення особи без громадянства для виїзду за кордон;
- посвідчення особи, яка потребує додаткового захисту;
- проїзний документ для виїзду за кордон особи, яку визнано біженцем, та особи, яка
потребує додаткового захисту;
- довідка про звернення за захистом в Україні;
- посвідка на постійне проживання;
- посвідка на тимчасове проживання;
- картка мігранта;
- посвідчення біженця;
- проїзний документ біженця;
- паспорт документа іноземця та особи без громадянства.
·        Посадка в поїзд дітей віком до 16 років здійснюється за пред'явленням документів, що посвідчують вік дитини (свідоцтва про народження дитини, нотаріально завіреної копії  свідоцтва про народження дитини, паспорта одного з батьків, у якому є запис про дитину, проїзного документа дитини).
·        При проїзді за пільговими та безплатними проїзними документами також пасажири зобов’язані пред’явити документ, що посвідчує право на пільгу.
·        Під час групових перевезень керівник групи зобов'язаний пред'явити проїзні документи та список, завірений згідно з вимогами пункту 4.6 розділу 4 Правил перевезення пасажирів, багажу, вантажобагажу та пошти у квитковій касі, а провідник (стюард) – перевірити відповідність пред'явлених пасажирами документів, які посвідчують особу, завіреним спискам.
·        Військовослужбовці (у період проходження строкової військової служби) здійснюють посадку в поїзд за пред'явленням військового квитка.
·        Для осіб, які звільнилися з місць позбавлення волі, при проїзді їх до місця проживання  документом, що засвідчує особу, є довідка про звільнення.


03.04. Тема : Припинення, переривання поїздки

07.04. Тема: Зміна маршруту на шляху прямування.




10.04. Тема: Подовження поїздки


Пасажир, який прямує до однієї з проміжних станцій, за бажання та за наявності вільних місць у цьому вагоні може продовжити поїздку далі станції, зазначеної в проїзному документі (крім вагонів зі змінним трафаретом). У цьому разі він повинен завчасно заявити про це провіднику вагона (начальнику поїзда), який оформляє пасажиру документи на подальший проїзд як за нову поїздку.
{Пункт 8.1 розділу 8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 943 від 09.09.2009}
 Для здійснення поїздки у вагоні іншої категорії пасажир повинен звернутися до начальника поїзда. У разі продовження поїздки у вагоні вищої категорії пасажир сплачує різницю вартості проїзду за відстань між станціями, де пасажир зайняв місце, і станцією, до якої він прямує.
8.20. При переведенні пасажира на його бажання у вагон нижчої категорії різниця вартості проїзду йому не повертається.
8.21. Переоформлення дитячого проїзного документа на проїзний документ повної вартості дозволяється тільки в разі, якщо на дату відправлення поїзда дитині виповнилося 14 років. Зміна прізвища та імені не допускається.
{Пункт 8.21 розділу 8 в редакції Наказів Міністерства інфраструктури № 145 від 20.04.2015№ 74 від 01.02.2019}
 У разі запізнення пасажира в пункт пересадки з вини перевізника (запізнення або відміна поїзда, зазначеного у проїзному документі, оформленому за узгодженим маршрутом проїзду) і на бажання продовжити поїздку перевізник повинен відправити пасажира без стягнення плати наступним поїздом, щоб пасажир прибув на станцію призначення з найменшим запізненням.
{Пункт 8.27 розділу 8 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури № 107 від 15.03.2016№ 74 від 01.02.2019}
8.28. У разі прибуття поїзда, у складі якого прямує вагон безпересадкового сполучення, після відправлення поїзда, з яким мав прямувати цей вагон, пасажирам на їхнє бажання надається можливість виїхати без оплати проїзду до станції призначення в іншому поїзді, у якому є вільні місця.
{Пункт 8.28 розділу 8 із змінами, внесеними згідно з Наказом Міністерства транспорту та зв'язку № 943 від 09.09.2009}
8.29. Якщо пасажир або група пасажирів під час поїздки до пункту пересадки виявлять, що поїзд запізнюється, то вони повинні повідомити провідника (стюарда) вагона або машиніста дизель - чи електропоїзда про пересадку в певному пункті. Провідник вагона (стюард, машиніст) попереджає станцію пересадки про наявність у поїзді таких пасажирів для вжиття заходів щодо затримки поїзда або відправлення їх іншим поїздом.
{Пункт 8.29 розділу 8 із змінами, внесеними згідно з Наказами Міністерства інфраструктури № 586 від 01.12.2011№ 107 від 15.03.2016

Для самоконтролю:

  • Чи може пасажир продовжити поїздку,  далі станції зазначеної в проїзному документі?
  • Як буде здійснюватися поїздка, якщо пасажир бажає продовжити її  в вагоні вищої категорії?
  •  Як буде здійснюватися поїздка, якщо пасажир бажає продовжити її  в вагоні нижчої  категорії? 
  • Якщо пасажир або група пасажирів під час поїздки до пункту пересадки виявлять, що поїзд запізнюється, які їхні дії?

Д/З: записати та опрацювати.
відповідати на питання


14.04. Дії у випадку, коли пасажир відстав від поїзда


Тема: Видалення пасажира з поїзда




Тема: Проїзд станції призначення









Тема: Нещасний випадок з пасажиром


Про всі нещасні випадки з пасажирами, а також травми, тілесні пошкодження, що сталися з пасажирами на вокзалі чи в поїзді, представник суб'єкта господарювання зобов'язаний скласти акт. Акт підписують відповідальним працівником перевізника, який склав цей акт, та свідки (не менше двох). Завіряється акт штампом начальника станції (начальника поїзда).

Обставини, які можуть служити підставою для майнової відповідальності перевізника, відправників і одержувачів вантажу, багажу, вантажобагажу, пасажирів також засвідчуються актами. Вимоги пасажирів до перевізників щодо порушених прав і законних інтересів розглядаються в претензійному чи позовному порядку.

Проїзний документ, у тому числі оформлений в електронному вигляді, є підтвердженням особистого страхування пасажира, на підставі якого останній має право на отримання страхової суми в разі нещасного випадку у порядку, встановленому чинним законодавством.
Акт о несчастном случае, происшедшем на железной дороге с застрахованным пассажиром
ЛІГА:ЗАКОН   Шаблон от 08.04.2008
АКТ
про нещасний випадок, що стався на залізниці із застрахованим пасажиром
1. Гр. _______________________________________________________________________________,
                                                                       (прізвище, ім'я та по батькові пасажира)
який був пасажиром поїзда N _____ сполучення _________________________________________,
проїжджав за проїзним документом (квитком) серії ____ N _____ (електронним проїзним документом _________________)
                             (пароль (захисний код))
"___" ____________ 20__ р. о ____ год. ____ хв., одержав травму (загинув) на станції (у поїзді)
 (число)          (місяць)
_____________________________________________________________________________________
                                                                                                 (назва станції, дільниці)
за таких обставин:  ___________________________________________________________________
_____________________________________________________________________________________
                        (під час прямування поїзда, посадки в поїзд, виходу з вагона, після оголошення про посадку,
                                                                          унаслідок падіння під поїзд та ін.)
3. Ким надана перша медична допомога і куди відправлений потерпілий пасажир
_____________________________________________________________________________________
                                                                            (назва медичного закладу та його адреса)
Акт складений _______________________________________________________________________
                                                                           (найменування залізниці, відділку станції та ін.)
і підписаний:
_____________________
 (прізвище, ім'я, по батькові)
_______________
(посада)
________________
(підпис)


_______ число _______ місяць______ рік ________ годин ________ хвилин
                                        (дані зазначаються словами)
М. П.

Немає коментарів:

Дописати коментар